What about programmatic? - BAM

Summary

Speaker: Dax Vercauteren (NL), Lara Chammah (FR), Karel Goethals (NL)

Wat is programmatic? Hoe werkt het?
Wat kan programmatic voor mijn merk betekenen?

De publicatie via digitale kanalen is in constante beweging en hetzelfde geldt voor de aankoopmodellen. Volgens de laatste Matrix studie, gerealiseerd door BAM, wordt 1/3 van de investeringen vandaag gedaan via programmatische aankoop wanneer het gaat over display of video. Meer dan 50% als we ook rekening houden met research en sociale media. Het is dus uiterst belangrijk geworden voor Marketing en Communicatie Professionals om het belang van Programmatic te begrijpen in de context van zijn/haar bedrijf, evenals de uitdagingen en opportuniteiten die hiermee verbonden zijn.

De opleiding « what about programmatic » is ontworpen als introductie in Programmatic zowel voor adverteerders, uitgevers en agentschappen. Deze opleiding richt zich ook naar iedereen die meer wenst te leren over de belangrijkste termen in Programmatic (SSP, DSP, DMP,…), meer inzicht wil krijgen in de verschillende aankoopmoddellen binnen Programmatic die bestaan in hun bedrijf, begrijpen waarom Programmatic stijgt en hoe dit in positieve zin  kan gebruikt worden.

De doelstelling van deze workshop is de rol en de plaats van programmatic in het ecosysteem van de online media aankoop te begrijpen. En meer algemeen de impact van programmatic op de marketing/communicatie strategie van het merk.

Doelgroep

Deze workshop richt zich naar marketing en communication professionals (adverteerders, uitgevers en agentschappen) die de basics van programmatic willen beheersen. Dit programma richt zich dus niet naar een advanced publiek of naar adops.

Wat leer je uit deze workshop ?

  • Wat is programmatic, hoe het werkt en wat dit betekent voor je business
  • Hoe met interne en externe partners samenwerken

Programma

Sessie 1

  • Definitie van programmatic: SSP, DSP, trading desk ... wat is dat?
  • Wanneer automated buying programmatic wordt met het toevoegen van data
  • Noties van aankoop in real time, floor price, guaranteed, RTB, etc...
  • Overzicht en beschikbare tools op de Belgische markt

Docent: Dax Vercauteren (NL)

Sessie 2

  • Programmatic tools: notion de SSP et DSP, trading desk, ... comment cela fonctionne?
  • Brand safety, ad fraud, ... quels sont les pièges à éviter et comment les éviter (Moat,...)

Docent: Lara Chammah (FR)

Sessie 3

  • Programmatic aankoop: hoe doe je dat?
  • De onmisbare ingrediënten om een campagne in programmatic te programmeren
  • Hoe de campagne doelstellingen definiëren?
  • Hoe de briefing naar het agentschap structureren?
  • Hoe de effectiviteit van mijn programmatic campagne meten? Welke zijn de relevante KPI's?

Docent: Karel Goethals (NL)

ACC Endorsed

  • Open to all
    • Senior
    • Account & Project mgt skills
    • Technology skills
  • The House to Be Z.1 Researchpark 210 1731 Zellik
  • 23.10.2018
  • 13:30 - 17:00
  • Members
    221 € + VAT
    Non-members
    245 € + VAT

Comments and rating