Verdienmodellen voor uitgevers, 4 Belgische cases en Keynote speaker Andy Cowles (UK)

Summary

Speaker: Andy Cowles, Hans De Loore, Gregori Skatchkoff, Pierre-Alexandre Billiet, Frederik De Swaef

De digitalisering én het veranderend media/leesgedrag heeft de gedrukte media en hun verdienmodel in een 'noodtoestand' gebracht. Gekende werkwijzen bleken steeds minder soelaas te brengen. De uitgeefsector diende zich heruit te vinden : aanpassen of verdwijnen. 

Niettegenstaande het marktaandeel van de uitgevers sterk geslonken is in het totale mediagebruik, blijft de veerkracht van de uitgeversverrassend groot.

En die veerkracht is cruciaal om content, het echte kapitaal van elk uitgeefbedrijf, adequaat te vermarkten. 
Blijft de vraag hoe het adequaat vermarkten van content, onafhankelijk van
medium of platform, omgezet kan worden in een haalbaar verdienmodel.   

Graag willen we uw aandacht vestigen op dit boeiend Changing Media Seminar die enerzijds toont hoe Belgische uitgevers (The Bulletin, Rekad uitgeverij, Flair en Gondola Group) omgaan/omgegaan zijn met deze uitdaging, anderzijds geeft keynote speaker Andy Cowles, die voor de eerste keer komt spreken op het Europese vasteland, via zijn presentatie "What works now - Four trends and a thruth", ons een inkijk hoe hiermee in de Angelsaksische landen is omgegaan.

Cycle program (NL, FR & EN)

Speaker(s)

Andy Cowles

Keynote Speaker!
All round magazine media consultant @ inventive.media (UK)

Andy cowles heeft een bijzonder track record opgebouwd binnen de Angelsaksische magazinesector, zowel in print als digitaal. Creatie, merkontwikkeling, lanceringen en remodeleling van magazine media kennen voor Andy nog weinig geheimen. Vanuit zijn rijke ervaring neemt hij ons mee op een Angelsaksische rollercoaster van praktische voorbeelden, trends en evoluties. Fasten your seatbelts!

Hans De Loore

Business manager, Content Connections

Hans De Loore neemt ons mee in het verhaal van The Bulletin, al vijftig jaar lang het belangrijkste magazine voor de internationale gemeenschap in België. Vanaf juli 2012 verschijnt The Bulletin niet meer in gedrukte vorm, maar enkel nog online. Het is een mooie illustratie van de moeilijke weg die werd afgelegd van een klassiek verdienmodel naar een quasi 100% digitaal verdienmodel. The Bulletin richt zich op een kosmopolitisch en actief publiek en
biedt onmisbare informatie over politiek, zaken, lifestyle en cultuur in Brussel en België. Het wordt uitgegeven door Ackroyd Publications, sedert 2007 een dochterbedrijf van Corelio/
Mediahuis. Naast The Bulletin zitten ook Flanders Today, Newcomer, Expat Directory en de leidinggevende website voor de internationale gemeenschap www.xpats.com in het portfolio.

Gregori Skatchkoff

Directeur, Rekad Uitgeverij

Rekad is als multimediabedrijf al meer dan veertig jaar actief in de wereld van de media. Gregori Skatchkoff licht de nichegerichte aanpak van Rekad toe waardoor de uitgeverij uitgegroeid is tot één van de belangrijkste spelers met magazines als Fence tuinmagazine, Fleur Creatief en Chic Gardens, alsook leidinggevend met vakbladen in de groen‑ en landbouwsector. Rekad focust op evenementen, televisie en online. Gegroeid vanuit een agrarische uitgave, brengt de uitgeverij nu een breed assortiment aan publieks‑ en vakmagazines in de tuin‑,floristieke en landbouwsector. Hierbij worden de merken ook volop digitaal in de markt gezet.

Pierre-Alexandre Billiet

Gondola covert de Belgische retail en FMCG sector en heeft als missie zijn doelgroep (retailers, groothandel, leveranciers, producenten, key opinion leaders) van relevante informatie te voorzien in lijn met het principe ‘retail facts and trends’. Pierre‑Alexander Billiet vertelt hoe Gondola Group in 10 jaar tijd geëvolueerd is van uitgever van Gondola Magazine naar ‘The retail and FMCG platform’. Een platform gebaseerd op 4 activiteitsdomeinen: events, opleiding, uitgeven en expertise.

Frederik De Swaef

Frederik De Swaef is sinds 18/05/2015 algemeen hoofdredacteur van Flair (na 8 jaar voor Story gewerkt te hebben, waarvan de laatste 4 jaar als hoofdredacteur). Hij is verantwoordelijk voor de Nederlandse, Vlaamse en Franstalige versie van de vrouwensites en magazines. Hij functioneert in de praktijk meer als een business manager. Frederik De Swaef enthousiasmeert u met zijn kijk op Flair als ‘key brand’ in de digitale transformatie van Sanoma. Flair beschikt over de grootste nationale community van vrouwen tussen de 15 en 35 jaar.

 More information: www.upp.be/nl/changingmediaseminar

 

ACC Endorsed

  • Open to all
    • Junior
    • Senior
    • Student
    • Account & Project mgt skills
    • Creative skills
    • Financial skills
    • Management skills
    • Personal skills
    • Strategic skills
    • Technology skills
  • Headquarters AGFA Gevaert Septestraat 27 - Mortsel - België
    • 27.04.2017 / 13:30
    • 27.04.2017 / 19:00
  • 100 € + VAT

Comments and rating