Marketing Basics NL - BAM

Summary

Speaker: Johan Vanhaverbeke, Partner Pulvinar_Bedrijfsstrategie & Marketing Management Expertise, Docent KULeuven

U bent geen marketeer, maar wilt begrijpen hoe marketing uw business positief kan beïnvloeden? Het Marketing Basics programma van BAM zet op de goede weg en biedt u de kennis om uw bedrijf of organisatie meer klant- en marktgericht te laten ondernemen.

Opleidingsformule

Deze opleiding bevat 4 interactieve workshops waar de deelnemers met elkaar en met de docent de themata bespreken.

Aan de hand van een praktijkgericht handboek marketing worden de essentiële marketingbegrippen en concepten uitgediept.

De deelnemers krijgen toegang tot een e-learning platform om de materie op hun eigen tempo te verwerken.

Iedere deelnemer krijgt op het einde van het traject een persoonlijk assessment en feedback.

Inhoud van deze opleiding

Het programma ‘Marketing: Klant- en Marktgericht Ondernemen’ helpt professionals die meer vat willen krijgen op het vakdomein marketing.

Tijdens de opleiding krijgen de deelnemers antwoord op vragen zoals:

  • Wat is ‘marketing’?
  • Hoe wordt een bedrijf markt- en klantgericht?
  • Welke best practices in marketing, communicatie en sales kunnen inspireren?
  • Wat zijn de recente inzichten in het marketingvakgebied?

Workshops

Sessie 1 - Waarde kiezen

  • Inleiding programma, handboek en e-learning platform
  • Wat is marketing?
  • Trends in marketing
  • Customer Value: de essentie van het marketing denken en doen

Sessie 2  - Waarde verschaffen, de marketingmix ‘revisited’

  • Van de 4P’s naar de 4 C’s
  • De marketingmix voor diensten
  • De marketingmix in B-to-B
  • Marketing strategie: hoeksteen van het marketing plan

 Sessie 3 - Waarde communiceren

  • Advertising, brand activation, verkopen, ...
  • De communicatiemix uitgediept
  • Het communicatieproces ‘remastered’
  • Hoe een communicatieplan opstellen
  • Digitale marketing

 Sessie 4 - Waarde implementeren: marketing planning, een management opdracht!

  • Hoe stel je een professioneel marketingplan op?
  • Stappenplan voor een adequate marketingplanning
  • Implementatie van het marketingplan: tips & tricks

 Sessie 5 - Heb je een marketingbrein?

Persoonlijke assessment en feedback.

 

ACC members will receive a 10% discount.

 

ACC Endorsed

  • Open to all
    • Junior
    • Account & Project mgt skills
  • Roularta Conference Center Z.1. Researchpark 120 1731 Zellik
    • 06.03.2018 / 18:00
    • 13.03.2018 / 18:00
    • 20.03.2018 / 18:00
    • 27.03.2018 / 18:00
    • 17.04.2018 / 18:00
  • Members
    1.305 € + VAT
    Non-members
    1.450 € + VAT

Comments and rating